– Vi vill ge dig som medlem möjlighet att till fullo utnyttja LFM30:s styrka och potential. Detta är en chans att engagera en chef som skulle kunna stötta dig i ditt LFM30-engagemang, säger Emma Troedsson, LFM30:s vikarierande verksamhetsledare och initiativtagare till av B.Y.O.B.
De senaste årens lågkonjunktur har påverkat bygg-, anläggnings- och förvaltningssektorn negativt. Förutom en avstannande byggtakt har krisen också inneburit minskade personalresurser hos flera bolag – med resultatet att klimatfrågan prioriterats ned.
– Ett klimatinitiativ som LFM30 är det effektivaste och lönsammaste sättet att tackla den svåra utmaning som klimatomställningsresan ändå är. LFM30 är en plattform för verktyg- och kunskapsspridning, men också ett nätverk med affärsmöjligheter. Och ju mer du engagerar dig, desto mer får du ut, säger Emma Troedsson.
Två som instämmer är Anders Eriksson Modin, hållbarhetschef på FOJAB Arkitekter, och Ikano bostads Peter Wickström, gruppledare i arbetsgrupperna Klimatneutrala material respektive Affärsmodeller, incitament och samverkan.
– Jag brukar hävda att LFM30 är vår bästa marknadssatsning. Och det är därför B.Y.O.B. är så viktigt. Fler chefer behöver inse att de faktiskt tjänar på att stärka sina anställdas hållbarhetsarbete, säger Anders Eriksson Modin.
– Ja, för vanligtvis är det dyrt att ligga i framkant i kompetensutveckling och omvärldsbevakning. Vi vet att omställningsresan är enorm – och att vi måste göra det tillsammans. Det fina är att LFM30 har en tradition av att ta ledarskapet i svåra frågor och skapa gemensamma möjligheter, tillägger Peter Wickström.
B.Y.O.B. är ett forum som riktar sig till VD:ar, hållbarhetschefer och liknande. Syftet med B.Y.O.B. är att öka dina kunskaper kring hur du som medlem kan använda ert medlemskap på ett strategiskt sätt. Samt hur LFM30 kan bli än starkare och utveckla den unika position som föreningen har i den svenska anläggnings-, bygg- och förvaltningsbranschen.
B.Y.O.B. är en fysisk mötesplats som vill stimulera förtroende, energi och kreativitet. B.Y.O.B. kommer arrangeras två gånger per år. Den första träffen kommer att fokusera på LFM30-medlemsskapets strategiska möjligheter för ditt bolag.